Waarom u een Trampoline koopt.

Hier geven we u een aantal goede reden waarom u een trampoline zou kopen en wat de voordelen ervan zijn.

Als u twijfelt of de trampoline wel gebruikt gaat worden lees dan meteen verder!

 We citeren de uitspraken en berichten van klanten en voegen daar onze ervaring aan toe:

  • '' Buiten sppelen en bewegen, mijn kind blijft fit, traint motoriek en kan bovendien zijn energie kwijt ;) erg prettig. De spelkast draait minder uren.! ''
  • '' Ik zag er eerst tegenop maar nu hij er staat wil ik hem niet meer kwijt! ''
  • '' Ik ben zeer tevreden en de kinderen blijven springen en spelletjes doen op de trampoline. Bij ons vorige huis hebben we 3 schommels, huisje, glijbaan en zandbak in éen gehad, het grappige van een trampoline is dat het dit allemaal vervangd en ook nog voor een grotere leeftijdsgroep''
  • '' De beste aankoop voor de kinderen in jaren! ''
  • '' De trampoline is het beste speelgoed wat we ooit gekocht hebben. ''
  • '' Er kan niets tegen zulke blije en vrolijke kinderen op. ''
  • '' Nu hij er staat zijn ze er niet meer vanaf te slaan. ''
  • '' De kinderen springen er heel vaak op, vrijwel dagelijks. '', tot ze ongeveer 14 worden dan wordt het 
    meestal wat minder, maar ook daarna wordt er nog steeds goed gebruik van gemaakt.
  • '' We hebben de trampoline al jaren en gaan hem nog jaren gebruiken. ''
  • '' We hebben na 1/2 jaar het geld er allang uit, de kinderen hebben er zoveel plezier van, 
    de trampoline is het geld dubbel en dwars waard! ''
    • '' Weer een kind superblij gemaakt.''

 

    • '' Ons een kind heeft ADHD en ons werd door de docter geadviseerd om een trampoline te nemen, dit is een enorm succes! Hij kan er zich helemaal op uitleven alle energie die hij teveel heeft kan zo perfect ontladen. Wij een rustige avond heerlijk en hij vind het nog leuk ook. Iedereen blij''

 

  • Weet: In zeker 95% van de situaties thuis wordt de trampoline heel vaak en jaren gebruikt, dagelijks in de zomer en vaak uren achter elkaar in de koudere periode wordt er meestal wat minder gebruik van gemaakt 
    nog steeds vaak dagelijks. Ook in de sneeuw.
  • '' Ik gebruik hem vaak als zonnebank om op te zonnen ''
  • '' Er kan van alles met een trampoline, we springen niet alleen. We doen er allerlei spelletjes op. ''
  • '' De kinderen raken er niet op uitgekeken, en ik zelf ook niet ''
  • '' De trampoline is de beste investering voor de kinderen geweestooit ''
  • '' Wij vinden het leuk om op de trampoline te voetballen, te skippyballen, te springen met het bounce board/ jumpbord''
  • '' We slapen in de zomer op de trampoline, 
    met de trampoline tent kunnen we er zelfs op slapen als het regent. ''
  • '' Met het veiligheidsnet weet ik zeker dat de kinderen er niet vanaf vallen, maar er wel van afvallen :). ''
  • '' Ik gebruik hem zelf om mn conditie op peil te houden. ''
  • '' Ik gebruik hem omdat de fysiotherapeut me dat aangeraden heeft. ''
  • '' Ik wordt heel blij en vrolijk als ik spring. ''
  • '' De hele familie gebruikt de trampoline. ''
  • '' Pappa moet ook meespringen.''
  • '' De hele buurt komt spelen, als ik dat toelaat. Mijn dochter heeft er veel vrienden mee gemaakt. '' De gezelligheid straalt ervan af, een tuin vol kinderen die plezier maken. Ik deel limonade uit en de kinderen hebben een dagje uit. ''

Wist u?

  • Wist u dat: Trampoline springen goed is voor de motoriek training van uw (jonge) kind?
  • Wist u dat: Trampoline springen goed is voor de motoriek training voor minder validen volgens doctoren?
  • Wist u dat: Trampoline springen goed is voor de motoriek training van kinderen met autisme volgens doctoren?
  • Wist u dat: Trampoline springen goed is voor de conditie?
  • Wist u dat: Trampoline springen gecombineerd kan worden met veel verschillende fitness oefeningen.
  • Wist u dat: Trampoline springen steeds meer gebruikt wordt bij fysiotherapie?
  • Wist u dat: Trampoline springen de werking van de nieren bevorderd waardoor de afvalstoffen sneller uit 
    het lichaam verdwijnen
     volgens experts?
  • Wist u dat: Trampoline springen goed is voor de gezondheid?
  • Wist u dat: Trampoline springen goed is bij aandoeningen van de knie? (vraag eerst advies aan uw fysiotherapeut, in sommige gevallen is het niet verstandig om op een trampoline te springen)  
  • Zo'n dertig jaar geleden onderzocht de NASA in de Verenigde Staten welke effecten het lopen op een 
    lopende band en het springen op de trampoline hadden. Ze wilden erachter komen hoe de astronauten 
    zo fit mogelijk konden blijven tijdens hun verblijf in de ruimte. Uit dit onderzoek blijkt dat het trainingseffect van de trampoline ongeveer 68 procent hoger ligt dan het lopen op een lopende band.
 
  • Meer Gezondheidsvoordelen van regelmatig trampolinespringen

    •Het vergroot de capaciteit van de ademhaling
    •Het circuleert meer zuurstof naar de weefsels
    •Het helpt depressie te bestrijden
    •Het zorgt ervoor dat de spieren aan het werk worden gezet bij het afscheiden van vloeistoffen door het lichaam (lymfestelsel) 
    •Het vermindert de kans op hart-en vaatziekten
    •Het verhoogt de functionele activiteit van het rode beenmerg bij de aanmaak van rode bloedcellen. 
    •Het helpt lymfecirculatie, evenals de doorstroming in de aderen van de bloedsomloop. 
    •Het versterkt het hart en andere spieren in het lichaam, zodat ze efficiënter werken. 
    •Het verlaagt verhoogd cholesterol
    •Het stimuleert de stofwisseling
    •Het verbetert de coördinatie en het reactievermogen
    •Het biedt verlichting van nek-en rugpijn, hoofdpijn, en andere pijn veroorzaakt door een gebrek aan lichaamsbeweging. 
    •Het verhoogt spijsvertering en eliminatie processen. 
    •Het zorgt voor een betere en eenvoudiger ontspanning van het lichaam. 
    Bovendien is trainen op een minitrampoline minder belastend voor de knie- en enkelgewrichten omdat je op een verende ondergrond traint.

 Door op de trampoline te wippen, lopen joggen of huppen wordt het lichaam op een verantwoorde manier aan het werk gezet. Het is niet de bedoeling om zo hoog mogelijk te springen, waardoor een ongelukkige botsing met het plafond onvermijdbaar zal zijn. Dat is ook helemaal niet nodig om de gezondheidsvoordelen te bereiken. Rustig joggen of huppen geven al een geweldige boost aan het lichaam. Een workout van een half uur tot 40 minuten per dag is voldoende om vooruitgang te boeken. Als trainingsschema kan men een wandelschema of loopschema hanteren. De techniek is welliswaar anders maar de opbouw van het schema is prima te gebruiken.

Medische Toepassingen:

Een trampoline wordt tegenwoordig ook steeds meer gebruikt voor een groot aantal effectieve medische doeleinden zoals therapeutische behandelingen, behandelingen voor kinderen met eenevenwichtstoornis, behandeling van patienten met autisme, behandeling van volwassenen voor eenbetere doorbloeding, het springen is goed voor de nieren, behandeling voor overgewicht, of gewoonals algemene revalidatie, en zo zijn er nog heel veel andere toepassingen die tegenwoordig gebruikt worden. (men moet wel oppassen met een slechte knie of rug, raadpleeg uw arts of therapeut eerst). Juist voor deze toepassingen moet de trampoline regelmatig gecontroleerd te worden op mankementen of defecten, raadpleeg eventueel uw trampolinedokter voor tips en adviezen, trampolineland helpt u graag.

Dus twijfel niet langer en koop de trampoline vandaag nog bij Trampolineland.nl.

Hulp bij het kiezen van de trampoline?

De belangrijkste voordelen van kopen bij Trampolineland